2k uni autolak.

2k uni autolak wordt in 2 lagen nat over nat aangebracht, de lak wordt voor het verspuiten aangemaakt met een verharder (2k staat voor twee componenten).

Over 2k uni lak hoeft geen blankelak de lak heeft een hoge glans

Een voordeel van deze lak is dat het kleur pigment door heel de lak zit en daardoor steenslag en kleine krasjes gemakkelijk kunnen worden opgevuld waarna met polijsten er geen spuitwerk meer nodig is.

Ook zijn er wat nadelen aan deze lak, om dat het kleur pigment dus ook dicht aan het oppervlakte ligt kan bij sommige kleuren door invloed van U.V. licht na een aantal jaar een bleek verkleuring ontstaan.

Om dat deze lak vrij dik is kan de kleur vaak met poetsen/polijsten terug gehaald worden en daarmee ook zeer fijne krasjes worden weggehaald.

Nat over nat of met tussenslijpen is het mogelijk een extra laag blanke lak met U.V. bescherming aan te brengen.

De lak komt voor in HS (hi solid) en MS (medium solid), toevoegingen aan de lak kunnen zijde tot mat glans geven maar ook structuur of elasticiteit.

Als je de lak slijpt dan is het stof in kleur van de lak (let op bij wit ! blanke lak geeft ook wit stof

Oldtimers hebben soms een 2k uni cellulose lak deze kunnen herkent worden door dat de kleur op een doek afgeeft en ze ligt oplostbaar zijn met thinner (nieuwe lak systemen kunnen hier niet overheen aangebracht worden).

autolak 2k uni autolak 2k uni
autolak 2k uni autolak 2k uni
autolak 2k uni autolak 2k uni
autolak 2k uni autolak 2k uni
autolak 2k uni autolak 2k uni
autolak 2k uni autolak 2k uni
terug naar lak afwerking <